Leczenie bez bólu Łódź

Dawno minęły czasy, kiedy wizyta u stomatologa kojarzyła się z bólem. Teraz bez stresu i bólu w Aneta Clinic Dental Art przeprowadzamy każdy zabieg, wykorzystując w tym celu odpowiednie znieczulenie. Jego dobór uzależniony jest od rodzaju przeprowadzonego zabiegu i oczywiście stanu zdrowia pacjenta.

Rodzaje znieczuleń

Znieczulenia powierzchniowe

Najczęściej wykorzystywane podczas usuwania zębów mlecznych oraz przed zastosowaniem   docelowego znieczulenia. Znieczulenie to polega na rozprowadzeniu żelu lub aerozolu na powierzchni śluzówki jamy ustnej lub dziąsła. Środek znieczulający przenika przez nabłonek i znieczula drobne zakończenia nerwowe znajdujące się w błonie śluzowej.

Znieczulenie nasiękowe

To najczęściej wykorzystywany w gabinetach stomatologicznych rodzaj znieczulenia. Znieczulenie polega na podaniu środka uśmierzającego ból pod błonę śluzową jamy ustnej, w pobliżu korzenia zęba, który będzie leczony. Tak dochodzi do blokowania nerwów obecnych w miazdze zęba, dzięki czemu pacjent nie czuje bólu podczas zabiegów stomatologicznych.

Znieczulenie przewodowe

Wykorzystuje się najczęściej podczas zabiegów usuwania (ekstrakcji) zębów dolnych, bocznych.  Polega ono na aplikacji leku uśmierzającego ból w okolicy pnia nerwów. W wyniku zahamowania przewodzenia impulsów nerwowych zanika czucie w całej okolicy unerwionej przez dany nerw. W przypadku znieczulenia przewodowego w stomatologii najczęściej znieczulamy nerw zębodołowy dolny, wówczas pacjent ma znieczulony policzek, zęby i połowę języka po stronie znieczulanej. Bardzo ważne jest, aby po zabiegu, podczas którego zastosowano takie znieczulenie, pacjent nie gryzł do momentu, aż znieczulenie ustąpi. Celem takiego postępowania jest zapobiegnięcie przypadkowemu pogryzienia błony śluzowej policzka i języka przez pacjenta.

Znieczulenie dowięzadłowe i śródwięzadłowe

W tym przypadku znieczulenie z użyciem niewielkiej ilości środka znieczulającego, specjalnej strzykawki i bardzo cienkiej igły podaje się do ozębnej wokół zęba. Stosuje się je przy leczeniu pojedynczych zębów.

Sedacja podtlenkiem azotu (gaz rozweselający)

Szczególnie polecana w przypadku dzieci, które nie chcą współpracować i pacjentów z dentofobią. Metoda sedacji podtlenkiem azotu (gaz rozweselający) ma właściwości uspokajające. Podtlenek azotu wraz z tlenem podawany jest pacjentowi przez maskę nakładaną na twarz. Pacjent podczas zabiegu nie śpi, odczuwa odprężenie i chętnie wykonuje polecenia dentysty. Po zabiegu wystarczy podać tlen i w ciągu dwóch, trzech minut można odwrócić efekt sedacji, czyli pacjent wraca do stanu sprzed jej zastosowania.

Znieczulenie komputerowe

Coraz chętniej wybierana przez pacjentów jest metoda komputerowego podawania leku znieczulającego. Pozwala na precyzyjne dawkowanie i podanie środka. Działa bardzo szybko, nie powoduje uczucia bólu i rozpierania tkanek podczas podawania znieczulenia. Bardzo komfortowe znieczulenie dla pacjentów.

Przeciwwskazania do podania znieczulenia

Aby dobrać odpowiednie znieczulenie, lekarz musi wiedzieć o przyjmowanych przez pacjenta lekach, przebytych chorobach, schorzeniach, na które aktualnie cierpi, stwierdzonych uczuleniach. Dane te powinny znaleźć się w ankiecie, którą pacjent wypełnia podczas pierwszej wizyty. Kobiety w ciąży, za każdym razem przed przystąpieniem do zabiegu powinny poinformować, w jakim stopniu zaawansowania jest ciąża.

W naszej klinice stosujemy kilka rodzajów znieczuleń, w zależności od stanu zdrowia pacjenta. U osób z obciążeniami kardiologicznymi, chorobami neurologicznymi oraz u kobiet w ciąży stosujemy bezpieczne rodzaje znieczuleń.

Po więcej informacji i profesjonalną opiekę stomatologiczną zapraszamy do Aneta Clinic Dental Art.