Leczenie chorób przyzębia preparatem Straumann® Emdogain®

Czy wiecie, że choroby dziąseł i przyzębia stanowią najczęstszą przyczynę utraty zębów? Czy są więc skuteczne metody na ich leczenie?

Choroba przyzębia często przebiega bez widocznych symptomów. Ból, ruchomość zębów i ich przemieszczanie się, pojawiają się często w już zaawansowanym stadium choroby. Krwawienie z dziąseł jest najwcześniejszym sygnałem choroby. Nawet wówczas, gdy zęby wyglądają zdrowo i nie bolą, choroba może rozwijać się w tkankach podtrzymujących zęby i atakować kość szczęki oraz więzadło przyzębia (więzadło znajdujące się pomiędzy zębem i kością, utrzymujące ząb w kości). Chorobę poprzedza stan zapalny. Nazywamy go zapaleniem dziąsła i jest on procesem odwracalnym. Dalsze rozprzestrzenianie się procesu zapalnego prowadzi do niszczenia tkanek podtrzymujących zęby, ich ruchomości, a w końcu utraty. Proces ten jest nieodwracalny jeśli nie zostanie podjęte leczenie.

W jaki sposób można leczyć choroby przyzębia?

LECZENIE WSTĘPNE

Pierwszym krokiem jest profesjonalne oczyszczenie zębów z bakterii (płytki bakteryjnej) powodujących chorobę. Po dokładnym instruktażu poprawnego czyszczenia zębów włącznie z obszarami trudno dostępnymi, jak przestrzenie międzyzębowe, pacjent kontynuuje kontrolę płytki w domu.

TERAPIA REGENERACYJNA

Terapia regeneracyjna jest wskazana w przypadku, gdy choroba przyzębia spowodowała głębokie zniszczenie kości podtrzymującej zęby.

W terapii tej wykorzystywany jest preparat Straumann® Emdogain®, który aplikowany jest na odsłoniętą, oczyszczoną powierzchnię korzenia zęba podczas drobnego zabiegu chirurgicznego.

Czym jest preparat Straumann® Emdogain®?

Preparat Straumann® Emdogain® jest żelem, zawierającym naturalne białka. Imituje biologiczny proces embrionalnego rozwoju zęba, wpierając regenerację wszystkich tkanek przyzębia. Odbudowa struktur podtrzymujących zapewnia silne zakotwiczenie dla zębów. Straumann® Emdogain® nie jest rozwiązaniem powierzchownym i krótkoterminowym. Trwale regeneruje utracone tkanki, co pozwala zachować naturalne zęby na długi czas. Potwierdzają to prowadzone badania i ponad 2 miliony leczonych pacjentów.

Jednak pamiętać należy o tym, że sukces leczenia periodontologicznego zależy także od współpracy pacjenta z lekarzem. Codzienna higiena jamy ustnej w połączeniu z profesjonalnymi zabiegami pielęgnacyjnymi, zaleconymi przez dentystę, zwiększają szansę na zachowanie naturalnych zębów.

Firma Straumann

Działająca od 1954 roku w Bazylei w Szwajcarii firma jest pionierem i światowym liderem w implantologii stomatologicznej oraz regeneracji tkanek jamy ustnej. We współpracy z wiodącymi klinikami, ośrodkami badań oraz uniwersytetami, Straumann prowadzi badania naukowe, udoskonala oraz produkuje implanty stomatologiczne, instrumenty, komponenty protetyczne i biomateriały, wykorzystywane w procedurach zachowania/zastąpienia oraz odbudowy zębów.

Jak postępować po zabiegu?

1–3 tydzień

• Płucz usta płynem antyseptycznym kilka razy dziennie.
  • Nie szczotkuj obszaru operowanego.
  • Nie czyść przestrzeni międzyzębowych w okolicy operowanego obszaru.
  • Unikaj alkoholu, papierosów, kawy, czarnej herbaty oraz świeżych produktów mlecznych.
  • Unikaj gryzienia leczonym obszarem.
  • Unikaj pokarmów twardych i ciągnących się.
  • Szwy zostaną usunięte po 2-3 tygodniach.

4–6 tydzień

• Kontynuuj płukanie ust płynem antyseptycznym kilka razy dziennie.
  • Nie czyść przestrzeni międzyzębowych w okolicy operowanego obszaru.
  • Zgłoś się na profesjonalne oczyszczanie zębów w gabinecie stomatologicznym.

Od 7 tygodnia

• Ostrożnie szczotkuj zęby w okolicy operowanego obszaru włącznie z czyszczeniem przestrzeni międzyzębowych.
  • Pamiętaj o regularnych wizytach kontrolnych oraz profesjonalnych zabiegach oczyszczania zębów w gabinecie stomatologicznym.

Jak ocenić, czy jesteś narażony na wystąpienie chorób przyzębia?

• Czy Twoje dziąsła krwawią podczas szczotkowania zębów lub używania nici dentystycznej?
  • Czy masz problem z nieprzyjemnym oddechem?
  • Czy Twoje dziąsła są zaczerwienione lub obrzęknięte?
  • Czy w Twojej rodzinie ktoś szybko utracił zęby?
  • Czy palisz?

Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań, możesz znajdować się w grupie osób narażonych na wystąpienie chorób przyzębia. Nieleczona choroba przyzębia prowadzi do utraty zębów i zwiększa ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, jak zawał serca czy udar mózgu.