Endodoncja – leczenie kanałowe Łódź

Czym zajmuje się endodoncja?

Endodoncja to dział stomatologii zajmujący się leczeniem chorób miazgi oraz tkanek okołowierzchołkowych, czyli tych, które otaczają szczyt korzenia zęba. Najczęstszą przyczyną tych chorób są bakterie. Podstawową metodą leczenia jest leczenie kanałowe, przeprowadzane za pomocą bardzo cienkich i precyzyjnych instrumentów endodontycznych. Nowoczesna endodoncja, taka, jaką oferujemy w Aneta Clinic Dental Art, podczas leczenia wykorzystuje mikroskop, endomter, specjalny mikrosilnik endodontyczny, koferdam (ślinochron). Kanały korzeniowe wypełniane są niezwykle precyzyjnie poprzez zastosowanie specjalnego urządzenia do aplikacji materiału wypełniającego w formie półpłynnej, ciepłej substancji, która szczelnie wypełnia kanał korzeniowy w trójwymiarze.

Przed rozpoczęciem leczenia kanałowego bardzo ważna jest również diagnostyka. Zawsze wykonujemy zdjęcie rentgenowskie trójwymiarowe, ponieważ tylko takie dostarcza wszystkich niezbędnych informacji na temat anatomii korzeni i kanałów w nich biegnących.

Warto wiedzieć, że nie tylko bakterie obecne w ubytkach próchnicowych są przyczyną chorób miazgi. Do zapalenia miazgi może także dojść na skutek nieszczelnego wypełnienia, uzupełnień protetycznych, zapaleń przyzębia, a także po urazie mechanicznym zęba, na przykład wskutek uderzenia się w ząb lub wskutek urazu zgryzowego, czyli przeciążenia zęba. W literaturze opisywane są również sytuacje tzw.: krwiopochodnego zapalenia miazgi.

Jakie są wskazania do leczenia endodontycznego?

• ból zęba,
  • głębokie ubytki próchnicowe,
  • martwica miazgi,
  • zgorzel miazgi,

• urazy mechaniczne zęba (zwichnięcia, złamania),
  • planowane leczenie protetyczne,
  • zapalenia tkanek okołowierzchołkowych,
  • nieprawidłowo wykonane pierwsze leczenie endodontyczne (nieszczelne wypełnienia kanałów, pozostałe w nich fragmenty narzędzi itp.).

Na czym polega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe Łódź (endodontyczne) polega na usunięciu miazgi z kanałów, wykonaniu ich dezynfekcji, prawidłowym ukształtowaniu kanału korzeniowego, następnie szczelnym wypełnieniu kanałów odpowiednimi materiałami i na koniec szczelnej odbudowie korony klinicznej zęba.

Dlaczego leczenie kanałowe trzeba przeprowadzać pod mikroskopem?

Dlaczego leczenie kanałowe należy zawsze wykonywać z zastosowaniem koferdamu?

Do czego służą endometry?

Jak przebiega leczenie kanałowe?

Czy endodoncja pod mikroskopem boli?

Dlaczego warto wykonać zabieg endodontyczny w Aneta Clinic Dental Art?

• Zachowanie naturalnych zębów – w wielu przypadkach leczenie kanałowe jest jedyną możliwością uratowania zęba, a jak wiadomo, nic nie jest w pełni w stanie zastąpić naturalnego uzębienia
  • Wysoka skuteczność leczenia – dobra diagnostyka, precyzja leczenia, dzięki wykorzystaniu w leczeniu mikroskopu, zmniejsza ryzyko ponownego leczenia kanałowego i chroni przed utratą zęba.
  • Bezbolesne leczenie kanałowe – korzystamy z wyłącznie sprawdzonych i skutecznych znieczuleń, które sprawiają, że każdy zabieg endodontyczny jest w pełni komfortowy i całkowicie bezbolesny.
  • Leczenie w jeden dzień – wykorzystanie mikroskopu sprawia, że zabieg endodontyczny, w 90% są wykonane podczas jednej wizyty! Ogranicza to ryzyko pęknięcia korony zęba, które może mieć miejsce w czasie wieloetapowego leczenia.

Poznaj zespół naszych doświadczonych ekspertów

Bądźmy w kontakcie