Periodontologia Łódź

Czym zajmuje się periodontolog?

Periodontolog zajmuje się terapią wszystkich chorób przyzębia oraz innymi dolegliwościami związanymi z błonami jamy ustnej. Najczęstszymi schorzeniami, które leczy periodontolog są paradonotoza, zapalenie dziąseł i zapalenie przyzębia, czyli tkanek otaczających ząb – dziąsła i kości.

Kiedy warto się zgłosić do periodontologa w Aneta Clinic Dental Art?

• Jeśli odczuwamy tkliwość, dyskomfort, ból dziąseł lub jeśli nasze dziąsła krwawią podczas szczotkowania i nitkowania – wszystkie te objawy mogą wskazywać na stan zapalny dziąseł lub przyzębia. Stan ów wywołany jest nadmierną ilością bakterii w jamie ustnej, które tworzą złogi nazębne. Konieczne jest ich usunięcie poprzez profesjonalny skaling.
  • Jeśli mamy rozchwiane ząb/zęby – to jeden z objawów choroby przyzębia, która osłabia utrzymywanie zęba w kości.

• Jeśli mamy nadwrażliwe zęby – nadwrażliwość powodowana jest przez odsłanianie się szyjek zębowych.
  • Jeśli mamy w jamie ustnej przebarwienia, grudki, guzki, białawe smugi i nawracające duże afty – błona śluzowa jamy ustnej powinna być elastyczna, błyszczeć i mieć jasnoróżowy kolor.

Metody leczenia chorych dziąseł i paradontozy

Zapraszamy na konsultacje periodontologiczne

Paradontoza to druga po próchnicy przyczyna utraty zębów. Lekarz podczas kompleksowego badania będzie w stanie ocenić ryzyko wystąpienia choroby przyzębia, wdrożyć leczenie, które spowolni jej przebieg i rozwój.

Leczymy choroby przyzębia.

Podstawową metodą leczenia paradonotozy jest kiretaż, który polega na oczyszczeniu złogów poddziąsłowych znajdujących się na głębokości większej niż 3 mm. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu. Periodontolog, czyli lekarz zajmujący się leczeniem chorób przyzębia, stosuje specjalne instrumenty do usuwania kamienia poddziąsłowego, zmienionej zapalnie tkanki dziąsła, aplikuje leki antybakteryjne oraz preparaty regenerujące.

Szynujemy zęby

rozchwiane zęby łączone są za pomocą przyklejanej na stałe, półelastycznej tasiemki. Tasiemka zmniejsza ruchliwość zębów, a pacjentowi poprawia się komfort życia.

Pokrywamy recesje dziąsła

zabiegi te polegają na odtworzeniu dziąsła w miejscach jego zaniku. Zanik dziąsła powoduje jego silną nadwrażliwość przyszyjkową, uniemożliwiającą normalne spożywanie ciepłych i zimnych posiłków.

Regenerujemy kości

to zabieg polegający na odtworzeniu kości utraconej w wyniku jej zaniku po usunięciu zęba lub w miejscach tzw. kieszeni kostnych, powstających w przebiegu choroby przyzębia. Stosujemy wówczas doskonałe preparaty regenerujące zawierające amelogeniny, czyli białka matrycy szkliwa. Dzięki ich zastosowaniu można w znacznym stopniu zregenerować kość, która uległa zanikowi. Wykorzystujemy również fibrynę bogatopłytkową uzyskiwaną w trakcie odwirowania krwi żylnej pacjenta. Fibryna bogatopłytkowa (PRF platelet rich fibrin) zawiera w sobie koncentrat multipotencjalnych komórek gojących oraz czynników wzrostu i gojenia. Dzięki zastosowaniu PRF regenerowane okolice goją się zdecydowanie szybciej i bezboleśnie.

Czym są choroby przyzębia?

To grupa chorób swoim zasięgiem obejmująca zespół tkanek otaczających szyjkę i korzeń zęba, w którego skład wchodzi ozębna, wyrostek zębodołowy oraz dziąsło. Przyzębie to nic innego, jak aparat utrzymujący ząb w zębodole. Do chorób przyzębia zaliczamy zapalenie dziąseł oraz zapalenie przyzębia. O ile zapalenie dziąseł lekarz stomatolog jest w stanie wyleczyć stosunkowo szybko (wszystko zależy od stopnia zaawansowania zapalenia – w ostrych stanach czasami niezbędne są antybiotyki stosowane miejscowo lub ogólnie), o tyle zapalenie przyzębia leczy się już zdecydowanie trudniej.

Skąd się biorą choroby przyzębia?

Jakie są możliwe powikłania w przypadku nieleczenia chorób przyzębia?

Poznaj naszego doświadczonego eksperta

Bądźmy w kontakcie